با سلام ، به وب سایت مجتمع کشت و صنعت زرین فولاد نیشابور خوش آمدید . لطفا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید .

منابع انسانی

واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست

واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست

رعایت استاندارد و مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست، یکی از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید بدان توجه نماید و غفلت از آن بعضاً صدمات و ضایعات جبران ناپذیری را موجب خواهد شد و چه ‌بسا زندگی فرد و حتی همکاران او را به خطر می اندازد و آسیب های فراوانی را نیز به محیط زیست وارد می سازد که خود جای تامل بسیار است.

نکته‌ای که هیچگاه نباید مورد غفلت قرار گیرد این است که خطر همواره در کمین ماست. بنابراین همواره باید به فکر کاهش آسیب‌های ناشی از خطرات احتمالی باشیم.

نخستین مسئله‌ای که باید بدان توجه کنیم تفکر صحیح و منطقی و برخورد درست در پیشگیری از خطر است.

دومین مرحله، شناسایی محیط اطراف (کار، زندگی، تحصیل، تفریح) و خطراتی است که می‌توانند ما را غافلگیر نمایند.


ایمنی

یکی از مهمترین اهداف گروه خیام سپهر فولاد نیشابور، حفظ و ارتقاء سطح ایمنی کارکنان می باشد. در این راستا اقداماتی به شرح ذیل انجام شده است:

  - شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسک های ایمنی و بهداشت شغلی کلیه فعالیت های جاری

  - تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار بصورت ماهانه

  - استقرار نظام مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001-2018

  - آموزش عمومی و تخصصی به کلیه پرسنل جدیدالاستخدام جهت کلیه پرسنل و پیمانکاران

  - انجام بازرسی های روزانه و صدور توصیه های ایمنی جهت پیشگیری از بروز حوادث فردی و سوانح

  - انجام مانورهای واکنش در شرایط اضطراری بر اساس برنامه، جهت ارتقاء توان عملیاتی و آمادگی واکنش در شرایط اضطراری


بهداشت حرفه ای

بهداشت شغلی (حرفه ای) نگهداری و بهبود حداکثر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کارکنان مشاغل مختلف از طریق پیشگیری از خطرات تهدیدکننده سلامت کارگران، مطالعه شرایط نامناسب محیط کار و اثرات سوء آن بر تندرستی آنان می‌باشد.

واحد بهداشت حرفه‌ای که در این زمینه فعالیت دارد، با شناختی که از محیط کار، فرایندهای کاری، خطرات و عوامل زیان‌آور محیط کار، و نیز تاثیراتی که این عوامل بر سلامت شاغلین می‌گذارند، از طریق بررسی، ارزیابی، اندازه‌گیری و کنترل عوامل زیان آور محیط کار، درصدد سالم‌سازی و بهسازی محیط کار برمی‌آید. بنابراین از این طریق باعث کنترل بیماری‌ها، عوارض و آسیب‌های شغلی و در نهایت تأمین سلامت شاغلین می‌گردد.


محیط زیست

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب محل احداث این صنعت، بررسی شرایط اقلیمی و اثرات آن بر محیط پیرامونی (روستاها و شهرهای مجاور) بود در مرحله انتخاب تکنولوژی نیز بالاترین استانداردهای زیست محیطی روز اروپا لحاظ گردیده است.

این شرکت تفکر پیاده سازی نظام مند مدیریت زیست محیطی را بر اساس الزامات استاندارد بین المللی (ایزو14001) در برنامه خود قرارداده.


اهداف ایجاد فضای سبز گروه صنعتی خیام سپهر فولاد نیشابور

  - کنترل آلودگی ها: با توجه به سمت بادهای غالب در ضلع شرقی وشمالی سایت کارخانه برای کند کردن سرعت بادها یک باند درختکاری قرار گرفته است.همچنین برای جلوگیری از بلند شدن گرد وغبار ناشی از انباشت وبرداشت آهک وانتشار آن به دیگر نقاط اطراف آنها درختکاری صورت گرفته است.

  - پیوند با محیط طبیعی اطراف: از آنجایی که محوطه طرح لندسکیپ طبیعی خارج از شهر واقع شده است می بایست سعی شود مجموعه در محیط طبیعی جا افتاده وبا طبیعت پیوند بخورد.


عملکردها وسیاست های کلی فضای سبز

بهینه سازی سیستم های آبیاری وکاهش مصرف آب

گروه صنعتی خیام سپهر فولاد نیشابور در راستای صرفه جویی در مصرف آب مفتخر است که بعنوان مجموعه پیشرو فضای سبز صنعتی در استفاده از سیستم های آبیاری نوین، 95درصد مجهزبه سیستم قطره ای و بارانی باشد.

مبنی بر خودکفایی صنعتی و رفع وابستگی به محصولات استراتژیک با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی و استاندارهای ملی و بین المللی محصول و مدیریت در صنعت و نیز برخورداری از کادر فنی مجرب، در زمینه تولید میلگرد، شمش، آهن اسفنجی و بریکت فعالیت می نماید.